Hormoner, hormoner...

Det är verkligen nåt som händer med en när man är gravid. Det borde inte komma som nån överaskning direkt, men herrejisses så dramatisk man blir. Och så jobbigt allting känns i perioder.

Dagen har börjat med att bägaren rann över  - igen.  Kanske inte så konstigt efter en vecka som känts sjukt jobbig med jättelite sömn. Hjärtklappning har jag fått nästan konstant, stress ? I don´t know ? Begravning igår, otroligt sorgligt ändå, fastän det inte var direkt oväntat. Alla är ju så ledsna. Då tar man också den slutliga konfliken med en sexårig kille, som baaara gnäller. Till slut så rinner det över. Allt samlas i ett kärl och POFF, så var jag bara tvungen att ta det också.

Mitt i denna diskussion kände jag i ett ögonblick var jag helt övertygad om att han drabbats av depression - kan en sexåring drabbas av depression ?? Det slutade med att jag grät, han grät och vi bara satt och kramades. Vi kom inte överens om nåt egentligen - jag menar, han har ju knappast samma perspektiv som jag, men .. ja, kanske förstod han att det inte bara var hans vilja och hans väg som gällde. Att drabbas av depression-light så fort man inte får som man vill fungerar inte i en familj.

No news för dem flesta, men den här lille killen har särbehandlas och daddats med alldeles för mycket redan, så för honom är det verkligen dagens nyhet. Nu får nya regler gälla.

Näni, in i duschen och tvätta av min bleka lekamen, så blir det nya tag sen. Solen skiner ju :-)

Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Tror det är rätt typiskt 6-åringen! Det är inte alltid så lätt att umgås med en 6-åring, men förmodligen är det säkert ännu jobbigare att vara 6 år.



När de är omkring 6 år betyder det förändringens tid! Det är dags att sluta på dagis och börja i 6-årsverksamheten. Och utvecklingen tar ett jätteskutt både fysiskt och psykiskt.



Jag har ju själv 2 st 6 åringar hemma, och det är verkligen upp och ner varje dag! Så lillkillen är helt NORMAL!



Kram Sus

2009-04-27 @ 18:17:03
URL: http://sus68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0