Tjock som en smock...

I min mage händer det grejor....

Även om barnet fortfarande får syre genom moderkakan så börjar lungorna att producera surfactant för att förbereda fostret inför ett liv på utsidan. Det är ett ämne som gör att alveolerna hålls utspända så att lungorna inte kollapsar och klibbar ihop sig när vi andas ut. Innerörat är nu helt utvecklat och fostret kan känna skillnad på upp och ned. Innerörat kontrollerar nämligen balansen. 

Det väger ca 700 gram och är 27 cm från huvud till stjärt.

WOW !!!

Fick också min journal från min förra graviditet. Haja att jag väger exakt samma, på exakt samma vecka. Gah ! Det blir verkligt att jag verkligen inte gick ner alltihop förra gången...och hur jag kommer att se ut innan det är klart.

Tjo flöjt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0