Dagen D

Det är den här dagen som jag gått och väntat på sedan förra året. 16/8 - det är idag det. Beräknad förlossningsdatum: idag.

Känns helt overkligt. Om det blir som förra gången, så kommer det att dra igång vid femtiden i morgon bitti, och hålla på ett tag. I så fall kommer jag att få på samma dag som sist, en tisdag. I så fall hoppas jag att jag drillat min kropp såpass att jag inte behöver vara på förlossningen i 36 timmar innan den ska ut. Utan då ska jag sitta hemma i morgon och inte känna så mycket, inte ligga på förlossningen med lustgas och kräkkänslor förrän på tisdag förmiddag.

Jag tror på mental styrka - jag har förberett mig för detta länge nu. Mentalt. Sedan har jag också förberett kroppen med järn och annat så att jag bara kan sitta och glaja, ialla fall i början, och att det inte tar flera dagar att få ut en lilla/-e.

Håll tummarna för att jag snart får detta överstökat. Jag är less.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tummarna hålls för fullt... Det kommer att gå jätte-bra. Och du kommer nog att inse när det startar att gjorde det verkligen så där oooont?!??! Det åär tur att vi inte minns smärtan vid en förlossning för då skulle det nog inte födas så många barn:))

2009-08-16 @ 16:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0