Ja jisses...

Så kom en ny dag på Bygatan.


Pelle tog Zeb till första dagen i skolan idag. Jag satt kvar hemma och nästan lipade över att jag inte kunna följa med, skydda, rädda honom från den stora stygga världen. Men det kan jag ju inte. Det kan han förmodligen alldeles själv.

Jag får hoppas att vi försökt lära honom tillräckligt för att klara sig, att vara självständig och inte falla för alla de dumma förslag som man kan få av alla lockande, farliga kompisar som finns. Stå för det som är rätt, och vara modig men snäll. Att han kommer att lära sig allt han behöver i skolan,  bara han ger det tid. Vi räknade matte innan han åkte i morse. Det verkar vara viktigt för honom att kunna just "matte". Jag vet inte varför. Nåja, vi får se hur det utvecklas - jag har en bekymmersrynka i pannan förmodligen helt utan anledning.

Putte sover sött, han är verkligen en som är tillfreds med tillvaron. Kanske beroende på att han är mätt och inte har ont i magen. Här har jag redan fått kommentarer, innan lillen är ens en vecka. Du MÅSTE helamma, annars är du en värdelös person. 

- "Det måste väl finnas mycket i dem där... moahahaha. Det är det bästa och det SKA man göra. Intensivamma om det inte kommer nog" 

Men NÄHÄ - det fungerar så att storleken på brösten har ingen betydelse - det räcker inte till det som finns där, så den här gången så köper jag tillägg som komplement ... Folk får säga vad dem vill. Så det så.

Har köpt en hängvagga till honom. Tycker den var lite fiffig och än så länge har den funkat bra.

Så här ser den ut.


Observera den UNDERBARA konsten på väggen.
Funderar du på den -  kan du kontakta mig så ska jag vidarebefordra till ansvarig person.


I övrigt känner jag mig liksom nöjd och lycklig. Som i en liten bubbla. Fastän jag inte kan "helamma". Jag har en familj fullt med underbara killar.

Pelle är helt fantastisk förresten. Det förtjänar en extra rad i bloggen, det bara gör det. Känns som om jag vunnit på lotteri.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Va glad jag blir av att höra att ni har det så bra allihopa, ja, förutom oro för Zebbes första dag i skolan då, vilket jag är helt övertygad om att han klarar galant:)Bara njut nu!!

2009-08-25 @ 12:33:27
Postat av: Lena

Låter härligt! Njut som bara den ;)



Häftig hängvagga!

2009-08-25 @ 14:21:28
URL: http://mizzyl.blogg.se/
Postat av: Malin G

Du måste INTE helamma. Det har jag bestämt. I min värld behöver du inte amma överhuvudtaget. Och då är det lag på det....:)

2009-08-26 @ 11:22:10
Postat av: Hera

Grattis :)

Att amma...jag känner igen mig fullständigt ;)...mina boobs som jag har i en F kupa i vanliga fall...hjälper inte heller...å de som inte vill förstå det kanske borde läsa på lite kring hur det där funkar! Skönt att ha tillägg hemma som man kan fylla på med...då behöver man inte ha ångest och tro att barnet svälter ihjäl och bara det gör ju att man blir lugnare och att man får lite mer mjölk själv! ;-)

:)

/Hera

2009-08-26 @ 19:11:57
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Victoria

Men Kicki.... När började du bry dig om skitsnack??? Det är faktiskt upp till var och en om man vill amma eller inte, det är bara DU som bestämmer.

Jag tycker att det låter bra att Zeb är intresserad av matte det gillar ma-fröken:))))

Kram på er alla....

2009-08-27 @ 18:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0