Noll koll Viklund

Jag gillar att titta på modeprogram och inredningsprogram - fastän jag själv är helt fast i en stil, så ser jag gärna på annat. Jag är liksom intresserad, på nåt sätt. Project Runway är ett program som jag tycker är sjukt bra (inte så djuplodande eller världsomvälvande, men ändå)- men jag har kommit fram till att jag inte har en aning om varför ?

Jag upptäckte när jag satt och tittade på det att jag rös när någon behövde sprätta upp nåt. Jag hatar ju att sy. Ser jag någon spackla, så börjar jag få kväljningar. Dessutom blir jag Fågelholk-Kicki när de visar sina kläder - alla de kritiska personerna ser en massa saker. Jag undrar om dem har några specialglasögon som jag inte ser - liksom lite likt Kejsarens nya kläder. Vad fan är det dem ser ? För jag har verkligen inte några vettiga kommentarer att komma med - jag ser inte vad som är bra och dåligt. Svaret är ju säkert ganska enkelt - jag har ingen som helst koll på modet. Och det är helt okej. Det är inte det som är dagens spaning.

Varför tittar en person som inte har någon som helst koll på modet, som tycker det är pest och pytonorm att sy, och som kräks av lukten av spackel om att se på när andra gör det  - i flera timmar, sy, spackla, bygga, såga, välja tyg, klippa, sy fel.....?
För någon dag sedan så påpekade jag ju att jag inte gillar att vara dålig på nåt. Det här är annorlunda. Jag kan både sy och spackla. Jag har dessutom faktiskt lite talang för att sy - men jag tycker att allt sånt som att sick-sacka och fålla är skit-trist. Jag köper regelrätt, alltid MariMekkotyger till mina gardiner, sedan låter jag en sömmerska sy. Alltså, sicksacka och fålla. För det är ju aldrig några kreationer direkt. Och jag betalar för det. Nu upptäcker jag att det sedan flera år tillbaka är inne att inte ha gardiner alls... nog har jag sett det, men va ? Varför då ? Godmorgon, Kristin. Och det där med att spackla, ja, det är jag nog inte så bra på - men det är ju så jävla tråkigt att bygga om. Såga, greja, slå sig på tummen, och även här, fatta noll. Jag är bara intresserad av resultatet. Och resultatet, det är kanske helt omodernt eller helt... fel ? Vad vet jag ? Jag fattar ju fullständigt noll.

Varför tittar jag nu då med fascination på dessa program ? Nästan maniskt ? Ögon stora som klot.  Låter som ytterligare en skruv och mutter som trillat ur mitt huvud. Igen. Kanske måste in på nån service snart ?



Kommentarer
Postat av: Malin G

Men nog fan har du koll...snarare att du gör din grej.

2009-08-11 @ 12:52:47
Postat av: Kicki

Det var mer funderingen kring varför jag tittar på program som visar ett rent självplågeri. Modet må så vara.

2009-08-12 @ 07:23:52
Postat av: Kristina

Själv var jag besatt av Top Model ett tag:) Ibland undrara man hur ens hjärna är ihopsatt egentligen och vad man har för konstiga behov ..ha, ha!!

2009-08-12 @ 13:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0