Jag vill vara som Maggan och Gittan !

Jag vill vara som Maggan och Gittan när jag blir gammal. Jag har förstått för länge sedan att jag själv inte blir långvarig - hela min mammas sida av släktingar lider av diverse problem tidigt, och därför kommer jag själv att DÖ knall och fall tidigt eftersom jag skött mig sämre hälsomässigt än alla dem tillsammans. Det flyter förmodligen både bokstavligt skräp och gifter, fetter och alkohol i mina ådror.

Pelle dör ännu tidigare - i full fart. Kanske möjligen en bilolycka eller nåt annat - kanske av en potatiskanon som åker bakvägen, eller en gasspis som man glömmer koppla in, gasar gas som fan och sedan trycker i kontakten. Pang !  Nåt i den stilen - allt ovanstående har redan hänt. Men - därför inser jag att Pelle dör före mig. Jag kommer förmodligen att också dö för en stund då. I mitt hjärta lever han alltid även om han dör - vi är nämligen på många sätt en person. Min själsfrände, min bästa vän, my DAAARLING. Men ändå, han dör knall och fall. Så är det bara.

Då vill jag vara som Maggan och Gittan i Ullared. Dem skrattar, dem fnissar och dricker vin. Dem tar upp plastgranen, fnissar, flabbar och dricker glögg. Dem handlar, fnissar, fjantar och dricker öl. Brassar iväg i nåns lilla bil, och fnissar, skrattar och har skoj ! Inga måsten, inga karlar, inga barnbarn jämt och ständigt. Inga problem, ingen kärleksvärk, inga sjukdomar, ingenting. Jag förstår att serien inte visar allt - jaja, men låt mig tro det här för en stund.

Så ska det vara när karln tippar av pallen. Om jag är Maggan - vem är då Gittan ?

Det återstår att se. Jag vill ialla fall vara som Maggan och Gittan.

Punkt slut.


Kommentarer
Postat av: Fia

Hoppas på att jag är Gittan, vad tror du??? Kram :-)

2009-12-18 @ 21:18:40
Postat av: Victoria

Nepp det är nog jag:))) Gissar att det är många som står på kö för att få leva loppan med dig Kicki:)) Det är ju sällan en tråkig stund när man är med dig. Mitt liv har ständigt varit händelselöst (?) och behöver livas upp av dig, igen, på äldre dar...

Till en annan händelserik sak; har elever som ska spela innebandy på måndag och de undrade vilka kläder de skulle ha för att se lite udda ut gissa vad jag tipsade om för utstyrsel??? kramar från kalla Lycksele.

2009-12-18 @ 23:15:37
Postat av: Malin

Vi kan vara Mallan och Kickan ;)

2009-12-21 @ 08:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0