En bra dag

Idag har jag haft en rätt bra dag. Det var länge sedan jag kände att det var en riktigt BRA dag, men idag - känner jag så.

Jag tog en järnspruta, gick på "stan", och shoppade i Kramfors, fixade brillorna som jag har lyckats SITTA på, och surrade med folk - alla som undrar var man gömt sig under det senaste halvåret. Det KRÄVER en bra dag för att ens lyckas med det. Jag pyntade på toaletten på Stekhuset - med saker från Village - dem rasade ner när jag hade gått - men det gör inget. För det var en rätt bra dag ändå. Sedan slocknade jag en stund hos mina svärföräldrar innan maten var klar. Som min kära sambo gjort. Sedan satt vi i familjen Näslund i Östby och såg på när barn och vuxna hade vattenkrig i solen. Alla skrattade. Sedan åkte jag hem. Då möttes jag av en liten kärleksfull kisse som strök sig mot mitt ben och några trevliga mail, och ett välstädat hus från topp till tå. Lugnet infann sig direkt. Så jag ska ta en kopp thé och invänta mina grabbar, som är på turné runt "stan".

Det har verkligen varit en rätt bra dag. Det är en sån här dag, man skulle vilja ta sig ett glas rött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅ DÄR JA!!! Rätt åt dig!! ;)

Hoppas imorgon blir lika bra... och nästa dag, och nästa, och nästa...

Kramen.

2009-07-15 @ 21:20:07
URL: http://mizzyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0