"Det ska vara mer än okej att leva"

Det fick mig att tänka. Kommentaren ovan eller nåt i den stilen har jag en kompis som fick ett "råd" - jag kan inte annat än hålla med. Men i vissa lägen i livet så är t.om okej bra att uppnå. Som just nu. Inatt låg jag vaken, kunde inte sova. Har man kassa blodvärden, är det bra att sova. Jag sover då tydligen inte ens på natten. Halv två tog jag lite fika för att jag så klart knappt kunde äta middag för jag mådde illa. Jag var alltså hungrig. Jag somnar om tänkte jag.

Men icke - precis innan jag skulle på jobbet, vaknar vi allihop, jag tittade på klockan senast kl fem. Jag har sedvanlig huvudvärk, idag värre än nånsin. Då var livet INTE okej. Idag på eftermiddagen går jag hem i vanlig ordning med huvudvärk. Det är inte okej. Tog min sista migräntablett, för några fler får jag inte nu när jag är gravid. Funkar inte. Så nu funderar jag på att skära mig i benet så att jag får smärta nån annan stans än i huvudet. Nån som tror det är en idé, eller ska man kanske ta och testa knarkträskets godheter ? Snart är jag där. Att det ska bli okej, känns som en utopi.


Kommentarer
Postat av: Malin G

Okej kan vara bra ibland. Håller med. Men generellt ska livet vara mer än okej.

2009-06-10 @ 08:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0