Hur är det möjligt ?

Barnmorskebesök idag. En ny barnmorska, min vanliga var på semester.

Tjoflöjt, vilken skillnad. Herrejisses  - en förstående person, som förklarar, tar saker på allvar och som faktiskt också haft sin arbetsplats på förlossningen och förstod vad jag pratar om. Hon öppnar journalen och går igenom den  - "förra gången hade du ett blodvärde på 110"...... VAAAAAAAAAAA ??????? Nä, har inte haft det sedan jag skrev in mig på 112. Och nu har jag 92. Lysande i mina ögon, jämfört med 74 som jag hade för ett tag sedan. Men .... se, inget finns noterat om ett blodvärde på 74. Inte på 96 som jag hade sist heller.... ????????? Va fan är det som händer ? Har människan skrivit fel ? Är det jag som är totalt på Pluto ? Pelle sitter och gapar. Jag med. Vadå, 110 ??? Sedan pratar hon om att jag ska utredas - det som den förra sa inte behövdes. Jag ska få järninjektioner. Det sa den förra att man inte gjorde längre ?

Ingen fattar nånting. Inte så konstigt att alla läkare tror att jag är bombad - ingen SER ju det värde som rapporterades för mig, rakt i fejset på MIG !!! Jag bara sitter ner och andas. Tittar på Pelle. Andas igen. Det är som att vi har hamnat i en dålig film.


Kommentarer
Postat av: Lena

Men gud! Skandal! Hoppas ni möts med respekt hädanefter! Lycka till...tänker på er. Kramar.

2009-06-23 @ 16:15:28
URL: http://http:/mizzyl.blogg.se
Postat av: Anonym

Men lilla hjärtat ska det aldrig ta slut någon gång för dig. Vilken tur i oturen att idioten du har haft var på semester så du fick träffa en vettig person. Nu ska du se att det ordnar till sig. Puss på dig

2009-06-23 @ 22:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0