Men va faaaaaaan.....

Det snöar. Inte gör det humöret på topp direkt....suuuck.

Vi har städhelg i helgen. Förrådet ska städas, gamla tvättstugan ska bli ett kontor/bra att ha rum, kontoret ska bli ett gästrum och gästrummet uppe ska bli ett "vanligt" barnrum. Zebban ska få ny säng, ny bokhylla, nytt skrivbord.... Puh !! Hur ska denna logistik fungera, frågan är om vi får ihop det..mohahaa...

Annars då har veckan flutit på i vanlig mak. Igår var vi på banken, så jag slutade lite tidigare. Solariet går som smort just nu, kanske är det den tiden på året, men tack alla som kommer till oss.

Dagens fundering handlar om livet. Vilken grej, från städning till livet.. ?

Förra gången när jag var gravid mådde jag pyton. Hela mitt liv rasade samman precis när graviditeten höll på att ta sitt slut och första tiden av hans liv minns jag knappt. Allt var kaos och inte roligt alls. Inte roligt för fem öre faktiskt. Men nu, har jag räknat ut att det var priset jag fick betala för att få det så bra som man bara kan ha det nu. Universums sätt att visa en envis jävel som jag att du är på helt fel väg i livet, med helt fel sätt att leva, med helt fel personer, på helt fel plats.

Låter kanske överdrivet, men hur jobbigt det än var just då, och hur lång tid det tog att återhämta sig och vilka konsekvenser som det fått idag - så jag gillar mitt liv som det är nu. Jag mår bra nu när jag är gravid - jag mår bra i vanliga fall också - fantastiskt. Jag ser fram emot att bli mamma till skillnad från sist (av den enkla anledningen att jag faktiskt var helt själv, om inte fysiskt altlid så definitivt psykiskt) och föreslog faktiskt på fullaste allvar att vi skulle skaffa ett till när denna hade kommit ut. Kanske överdrivet...ja... ! :-)

Okej så, allt är inte perfekt, jag gör misstag, jag funderar också på problem och konflikter som jag dras in i. Inte flinar jag munnen av mig varje dag. Jag borde kanske vara smalare, jag borde kanske äta mer nyttig mat, jag borde kanske dricka mindre (alltså, i vanliga fall). Jag borde motionera mer, jag borde....ha bättre ordning, jag borde ha mer pedagogisk aktivitet med mitt barn, jag borde satsa på karriären mer....

Äh, men va fan, jag mår bra, familjen mår bra. Vi trivs med varandra och har funnit en väg att "vandra". (Oj, så pissviktig jag lät...)

Det är huvudsaken. Jag har filosofin att inte ta allt på så fullt allvar, inte mig själv heller. Det fungerar som livsfilosofi. mitt mål är att ha ett gapskratt om dagen, och det finns alltid åtminstone en i min närhet som varje dag, jag menar varje dag, ger mig en anledning att gapskratta.

Det
är just det, skrattet, som är livet på en pinne !


Kommentarer
Postat av: malin

Du är en vis dam du Kicki!

2009-03-28 @ 18:54:53
URL: http://malindahlberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0