Fundering

Jag mår inte bra av graviditeter, så jag gillar det heller inte. Jag gillar inte att vara gravid. 

Jag tycker det är helt naturligt - det hör liksom ihop, mår man inte bra av nåt så är man normalt sett inte så förtjust i det tillståndet. Magsjuka, t.ex, vem gillar det ? Migrän ? Vem gillar det ? Låga värden ? Nä, ingen. MEN - om man är gravid, ska man automatiskt ändå vara helt överlycklig över sitt tillstånd, oavsett hur du mår. Men riktiga kvinnor, jublar och är glad, oavsett hur dåligt man mår.

De enda som har någon som helst förståelse för detta tillstånd som jag är i, alltså konstant huvudvärk, trötthet, dålig sömn, hjärtklappning och allmän uppsvullnad är män. Kvinnor har ingen som helst förståelse, och ännu värre, man ska SKÄMMAS. Man ska inte säga att man inte gillar graviditeten. I min värld betyder det inte att jag hatar barnet, alltså, att jag mår dåligt, hatar graviditet och sedan inte vill ha barnet. Tvärtom, jag vill så klart ha barnet, jag har kämpat som ett djur för att överhuvudtaget få till det. Men jag gillar inte att vara gravid. Och det ska jag tydligen skämmas för.

Jag ska också skämmas för att jag inte mår bra. För då är man inte i form. Och då ska man röra på sig - oavsett om man ha migrän, hjärtklappning och allmäntillståndet är kasst. För riktiga KVINNOR gnäller inte och har inga fel. Man jobbar på, lider i det tysta och låtsas som om man är en from madonna, med ett heligt barn i magen. Och det är underbart. Oavsett hur man mår. Inga riktiga kvinnor mår riktigt dåligt, för då måste man komma i form. Som en riktig kvinna,

Riktiga kvinnor ska heller inte avsky att ta hand om blommor. Det gör jag också. Jag hatar att ta hand om blommor - jag gillar fenomenet blommor, alltså jag tycker det är superfint. Men jag varken kan eller vill ta hand om dem. Särskilt inte utomhus.

Det sista som riktiga kvinnor ska göra, är att planera städning och tvättning av hemmet. Jag köper städhjälp, för att jag har råd men ingen tid.

Jag är nog en man...........

Men, riktiga kvinnor har stora rumpor. Det har jag med.


Kommentarer
Postat av: stannapanna

Äsch då bönan ! Du är väl en av de riktigaste kvinnor jag känner- du sliter och kämpar järnet för att få din tillvaro att gå ihop, du arbetar två och tredubbelt, du är glad och trevlig samtidigt som du stressar för att hinna allt som ska göras, du älskar din man och ditt / (dina) barn så att du skulle försvara dem med näbbar och klor.

Du lever livet mellan varven för at tdu vet at livet är för kort för att inte hinna njutas av !

Och blommor - det finns jättefina plastblommor som ser nästan riktiga ut- annars är de billiga några gånger per år på ICA - det vet jag av erfarenhet - fråga min syster !

Och planera städning och tvätt av hemmet - det gör du ju , det är bara nån annan som utför det - och DET ska du INTE skämmas för !

Andra ska skämmas som kan klanka på nån bara för att man egentligen är - Många gånger AVIS på att du gör som du vill, säger och tycker saker utan att bry dig ett SKIT om vad andra säger ! Och DET gör bara en i mina ögon RIKTIG kvinna - stor bak eller inte !

Du är bra !!!

2009-05-14 @ 13:41:34
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: Fia

Håller helt med din kloka vän Stannapanna.

Du är en klippa å det vet du, och dom andra (som är avundsjuka på dig).

Skit i det nu baby, ROCK ON!!!!!!!!

Pöss på ré

2009-05-14 @ 14:07:23
Postat av: Vicky

Nu tog du väl ändå i vad gäller rumpan :o)

2009-05-14 @ 18:19:44
Postat av: Lena

Men hallå....! Alla är ju olika och det är väl tur! Det är väl klart att man få må skit och hata varje minut av sin graviditet och ändå älska pyret som till slut kommer ut... Men hur det än är så måste men ju stå ut med sina 9 månader...

Jag hade sjukt bra graviditet, så när som på svullnaden jag fick på händer o fötter. Men jag hade en "tvärt om" upplevelse från din. Jag hade en kollega som drog ner mig o klankade på mig för jag hade så enkel o hon svår. Hon ville hitta alla fel med min...



Hur som... alla är olika, och alla graviditeter är olika. Håll ut - du är fin och bejbisen kommer också att vara så fin!!



Men allvarligt Kicki! Hur sjuk bild var inte det där!!! Kan man se ut så?? haha... du är inte ens i närheten!



Pöss o Kram!

2009-05-14 @ 22:35:42
URL: http://mizzyl.blogg.se/
Postat av: erika

Kikade in här lite o måste säga att jag tycker verkligen inte du ska skämmas! Man FÅR gnälla då man e gravid! Jag har två ungar o två lätta graviditeter med lite foglossning i slutet på den ena o jag tycker inte heller om o vara gravid...Klart att det är häftigt men mest bara jobbigt.. Skit i va alla säger tycker jag;)..Man ska inte bry sig så mycke (lättare sagt än gjort).

Men lycka till me resten av graviditeten o me lilla bebisen som man tack o lov får som belöning för allt slit man går igenom=)

//erika

2009-05-15 @ 22:39:22
URL: http://erikaa.bloggagratis.se
Postat av: Tina

Hmmm Då e vi två jag tyckte inte heller riktigt om att vara gravid ... å jagvet att folk tycker det e skit konstigt, men så e det bara.Det kommer att kännes as bra när ni har eran lilla och alla plågor e över :-) ktamiz kramiz

2009-05-16 @ 18:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0