Magen och Mulle

Dagen började med Mulle - lite trilskande innan vi var där, men sedan gick det bra. Titta i lupp, bygga vindskydd, rätt så skoj ändå. Men var är Mulle, undrar jag som gammal Mulle-veteran, eller.. gråhårigt Mulle-barn .. ?? När jag gick i Mulle, fick vi minsann träffa Mulle... hmmm.. tiderna förändras tydligen. Men luppandet var roligt t.om för mig - sannerligen vad spindlar är håriga.. :-)

Magen börjar nu att kännas tung, tung och åter tung, och jag känner mig KLUMPIG !!


Barnet ser nu ut som det kommer att göra vid födseln förutom att det är mindre och smalare. Lungorna, levern och immunförsvaret behöver fortfarande utvecklas men om barnet skulle födas nu så har det cirka 80 procent chans att överleva. Hörseln fortsätter att förfinas och fostret kan känna igen både mamman och eventuellt pappans röst.

Från och med nu mäter man fostrets hela längd. Tidigare mätte man längden från huvud till stjärt. 

Barnet är idag:

 1 kg

 30 cm



I morgon är det jobb, jag börjar redan mentalt att förbereda mig.

Zebban har idag tappat sin andra framtand. Alla S är  plötsligt oerhört svåra att uttala :-)

Så här dricker också vår kisse vatten - skriker som tusan om man inte fattar vad hon menar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0