Nytt jobb

Jag har jobbat som en tok sedan jag var ung. På min tid som "ung", sommarjobbade man. Jag har skogsplanterat, jobbat på Sibylla-kiorre - senare på Max, på hotell, på resebyrå, på it-företag - ja you name it. Jag är lite av en arbetsnarkoman - men jag kan inte påstå att jag ÄLSKAR mitt jobb. Jag jobbar och är bra på mitt jobb - men jobbar egentligen mest för att träffa folk, utmanas och för att jag på nåt sätt är beroende av det. Jag går inte och ler och är glad hela dagarna, även om jag tydligen "skrattar hysteriskt" - nu när jag är föräldraledig märks det tydligen. Jag är framåtdrivande och ambitiös, går nya vägar, ser samband som ingen gjort förr. Men jag jobbar jävligt hårt - har alltid gjort. Är oklanderlig på att passa tider, inte vara sjukskriven, har inte så mycket VAB och gör mina jobb i tid. Men mellan varven är jag ofta lite lätt arg, skäller på folk och ja... jag går inte som om jag gick på Prozac direkt.

När man är föräldraledig ser man en del på tv. Det är enklast med barn att vara hemma, sömn och mat funkar bäst just hemma. Plötsligt går det upp för mig att jag sett lösningen på det här med jobb, länge. Alla kanske har sett det - men jag börjar bli förbannad. Jag och min kompis M har kanske nästan hela livet, känns det som, pratat om vad som är ett bra jobb, hur man trivs, och hur man ska orka stanna på ett jobb i mer än två år utan att bli uttråkad totalt. På tv visar dem hur. Man ska jobba på Mekonomen. På Mekonomen har man headset som fungerar t.om ute i lagret, man är glad och störs aldrig av att någon pratar argt eller har nåt dåligt att säga.

Man säger bara "Självklart" - hela tiden. Man behöver heller inte nån dator, nåt kundsystem eller tidsbokning, tydligen. Man går bara omkring och svarar i telefon, glider omkring på företaget och ser i allmänhet lite drogad ut.

Karin jobbar tydligen på Mekonomen. Det är Karin vi ser på tv. Förbannade Karin - hur fick hon det där kanonroliga jobbet egentligen ? Jag känner att jag på nåt sätt HATAR Karin på Mekonomen för att hon är så jävla glad hela tiden. För att hon inte har gamnacke framför datorn och för att hon aldrig har en dator som hänger sig eller bombade kollegor eller chefer, eller ännu värre korkade KUNDER. Eller regler. Mans äger bara "Självklart - vi servar alla ".

Jag hatar Karin. Mitt nya mål är att sno hennes jobb.

Mekonomen, here I come !


Kommentarer
Postat av: Kicki

HAHAHAHHA kunde inte sagt det bättre själv! JAg HATAR nämligen också Karin! Ingen, jag menar verkligen INGEN är så klämkäck som hon.

2009-11-28 @ 14:16:40
Postat av: Anonym

Haha väldigt roligt känner igen mig själv:)

2009-11-28 @ 17:12:57
Postat av: karin

karin tjänar även så pass bra på mekonomens kundtjänst att hon har råd med rygg-dyna med shiatsu-massage från obh nordica

2009-11-30 @ 08:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0