Varifrån kommer alla ViktigPettrar ?

I hela mitt liv har jag stört mig på dem här ViktigPettrarna som finns. Ni vet, dem här som vet allting fastän dem egentligen kanske bara vet lite om nåt litet, dem som snusförnuftigt pratar om skolgången, läsningen, maten, eller arbetsmiljön, fackets rättigheter, eller nåt annat trams. Många av dem var med i nån form av Elevråd under skoltiden - inte alla, men många. Eller i nåt politiskt ungdomsförbund - en samling ViktigPettrar som jag bara inte stod ut med då, och inte nu heller.

Nu menar jag förstås inte att nåt av dessa ämnen är oviktiga - tvärtom. Men ofta är ju dem här ViktigPettrarna så ofantligt korkade. En del har gått i "Rektorsskola". Bara det säger väl allt. "Rektorsskola. Jag har gått Rektorsskola". Jisses. Vilken planet är människan från ?

ViktigPettrarna har en tendens att vilja vara lite tjenis med rätt personer. Eller rättare sagt, det dem tror är "rätt" personer nämligen nån annan ViktigPetter som lyckats lura nån rekryterare med sitt ViktigPettrande och fått ett hyfsat jobb. Ingen annan tycker att det är en "rätt" person, man förstår int ens vad dem menar, förrän dem börjar fnissa hysteriskt eller babbla orimligt mycket (och göra sig ännu dummare). Jag ser alltid ut som ett hysteriskt frågetecken - fattar noll, skakar på huvudet och ser med all säkerhet otroligt dryg ut. För jag tycker verkligen inte att dem gör någon som helst nytta med sitt ViktigPettrande. Snarare så slår dem käppar i hjulen för andra, som har en annan synvinkel, som ofta är proffs på sin sak, medan ViktigPettrarna bara tycker att man ska få tycka ändå. Fastän det finns proffs som jobbar med saken.

 När dem här slår sig ihop, blir det helt jävla olidligt att sitta med på t.ex ett möte. En diskussion är helt omöjligt - ViktigPettrarma vet allt själva, även om resonemanget är helt orimligt eller många gånger faktiskt otroligt korkat. Helst ska man hjälpa till också - med nåt man inte kan, eller ens förstår. 

Skryter gör dem här ViktigPettrarna också. Om deras ViktigPettrande liv. Som ingen skulle vilja byta med, för dem förstår inte hur otroligt menlöst det är, lönlöst och trist. Men det förstår dem inte. Tur är väl det. Annars skulle väl dem ta livet av sig.

ViktigPetter har man bara rätt vara om man i botten är riktigt smart, och har en vidsynt blick utmot andra och livet. Grejen är den att om man är riktigt smart, kan en massa bra saker, och har nåt att bidra med - så finns det sällan nån som matchar. Man är omringad av ViktigPettrar som ser ut som frågetecken, som snabbt hamnar tillbaka i det Kråkkacklande som man började med. Suck. Jag retar förmodligen upp många med min åsikt, men låt så vara. Jag står inte UT längre !!!!

Kan inte alla jävla ViktigPettrar bara gå och gräva ner sig nånstans. Ni gör ingen nytta, ingen vill höra på er, och det är faktiskt ingen som tycker att är bra, ingen som tycker ni är vettiga, ingen som tycker att era åsikter är viktigare än andras och ingen som tycker att ni har rätt. Att man håller käft betyder inte att man inte kan nåt eller inte förstår nåt, man orkar helt enkelt inte ens försöka få er att förstå. Ni är bara jobbiga. Get it ?

Get real, öppna ögonen och  kom in i verkligheten, Pipsqueak !




Kommentarer
Postat av: Malin G

Håller med dig. Och det går inte att känna någon form av respekt för denna typ av människor. Ännu mindre visa någon. Däremot de som verkligen är kunniga och begåvade. De lyfter jag på hatten för. Och imponeras av.

2009-11-12 @ 08:44:58
Postat av: karin

huvudet på spiken

2009-11-12 @ 17:55:44
Postat av: Fia

Mohohahahah, jag vill oxå gå i den skolan hihi KRAM :-)

2009-11-13 @ 18:04:21
Postat av: Victoria

Me like , as usual:)))

2009-11-15 @ 22:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0