Jag är gammal...

Jag har förstått precis igår, att jag är gammal. Alltså, tillhör en äldre generation. Jag är född 1975, och är 34 år iår. Det låter rätt så ungt tycker jag - jag tycker heller inte att jag ser gammal ut. Tvärtom. Rätt ung ut ? Att jag har fått gråa hår skyller jag på hormoner, eller ett hårt liv. Inte på ålder.

Jag har fått lite hintar här och där, och tänkt, jaja, det är inte så länge sedan minsann jag var på bal. Jag tog studenten. Jag pluggade på univ. Jag jobbade på resebyrå. Jag jobbade i London över sommaren. Det var nog inte så länge sedan jag bodde i Lycksele. Jag vägde 55 kg. Förut.

Så, igår läste jag av en ren slump en blogg som förmodligen är skriven av någon född under 90-talet. Kanske i mitten till och med. När jag tog studenten ....hum... Nåja, hans betraktelse och filmtips för dagen var filmen Lorry - ungefär som "det finns en film, som gjordes en gång i tiden, för läääääääänge sedan". Ungefär som när jag beskriver en Åsa-Nisse film.

Minns ni den ? Det var också en serie på TV. Filmen är där han trycker snorren mot rutan på en restaurang, och där farbror Bosse figurerar. Där Suzanne Reuter är flygvärdinna och serverar: "Sprit, här var det sprit", sur som tusan. "Tjeeeeeeenare 87:an" använder jag ju själv som uttryck mellan varven.

Jag tycker nog inte att det är så länge sedan man såg den, och den var mer än aktuell. Tills jag läser hans blogg.

Jag inser plötsligt att att det är en film som för honom är som svart-vita filmer från 40-talet är för mig, eller såsom jag läser om 60-talets mode, eller musik. Skit länge sedan, kunde lika gärna vara stenåldern. Ugh-ugh, med knölpåken bara.

Shit asså. Det här är inte längre da shit. Detta är katastrof.





Kommentarer
Postat av: Malin G

Tragiskt...men sant...bara dags att börja bete sig efter sin ålder månne?

2009-10-07 @ 13:53:48
Postat av: Anonym

2009-10-08 @ 07:37:11
Postat av: Magdalena

så sant, så sant, så tragisk och sant. Jag kan även komma på mig själv att titta på jämnåriga på tv och tänka men gud så gamla de ser ut för att sedan upptäcka att fan jag är lika gammal :-)

2009-10-08 @ 07:38:19
Postat av: Malin

Hahahah ja de kan man ju fundera på. Alltså jag skulle ALDRIG ställa upp på nå sånt idag kan jag ju säga... men jag är ändå rätt stolt att jag har gjort det. Vi var ju grym kicki! ;) Men en gång va nog :P

2009-10-11 @ 11:20:08
URL: http://mallandee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0