Evil Dead

Efter jag hade lagt min hydda i sängen igår, tänkte jag att jag skulle ta och se på nåt på tv. Då gick filmen Evil Dead 3. Jag gapar än. Men herregud, nåt sämre har jag inte skådat NÅNSIN. Hur kunde jag någonsin tro att det var bra, att man ens kunde se fem minuter ? Ingen aning. Det måste ha suttit nåt spöke på min axel från tidigt 80-tal och viskat i mitt öra att allt som heter Evil eller Dead är bra. Att det ska man se. Jag gapar som sagt än. Kan man ringa klagomuren ? Nä, jag bara skrattar. Alltså nåt roligare, nåt sämre och nåt mer patetiskt har jag ALDRIG sett. Jisses. Så roligt. Hyr den - i en butik nära dig... :-)

Förutom detta väntar jag på att tiden ska gå. Att bebben ska bestämma sig hur ont den tänker göra mig innan den kommer ut. Så under tiden gör jag en lista - en typisk Kicki lista. Jag skriver ner, och bockar av. Vadå ? Joho, vad den lilla skorven ska heta. Högst upp på tjejlistan är Lily, Betty eller Rut. På min lista. På Pelles lista står det GARANTERAT inte dessa namn. Utan snarare nåt sött som Maja, Nora eller nåt annat vanligt. Hur ska jag kunna övertala en som är lika envis som jag. Hmmm... det är nåt att fundera på resten av dagen.

Förresten är kl 10,39. Kl 12 har jag beställt städning av hela huset. Jo, jag har faktiskt det. Hon heter Catarina och städar vårt hus varannan vecka. I lööööve her. Zebban - han sover. Inte som andra 6-åringar, utan mer som en sextonåring. Han sover garanterat minst en halvtimme till. Oavsett hur mycket jag tvättar, lever om eller faktiskt, försöker väcka. Igår frågade han hur många som jag hade "knullats med" och framför allt varför. Jadu, vad svarar man på det ?. Jag sa som det var. På ett hyfsat subtilt sätt. Han sa "Jaha". Och sedan var diskussionen över. Enkelt med barn.

Sedan pratade vi om vad man ska göra med våldtäktsmän, efter att ha sett Beck-filmen. Han tog på sig rollen som alla tjejer och killars (jag var väldigt Pride och korrekt i min förklaring om vad en våldtäkt var) försvarare. Kom på att en bazooka inte skulle fungera, för då dör ju "tjejen" också. Så han skulle fundera ut en plan på hur han skulle försvara alla tjejer och killar som blir våldtagna.

Han brås på sin mamma. Kung.


Kommentarer
Postat av: Malin G

Jag bävar inför såna samtal med våra barn...va fan svarar man? Jag röstar på Rut eller Lily. Så fina namn. Men Betty var inte tokigt heller. Det tuffaste namnet egentligen...börja övertalningen nu.

2009-08-04 @ 11:41:56
Postat av: Rickard

Såg också Evil Dead 3, den är inte dålig, kultfilm ju. Men jag måste medge att man häpnade åt vissa saker, å hur man kunde tycka den va läskig när man var mindre begriper jag inte.

2009-08-04 @ 18:11:10
Postat av: Sus

Oh så lyxigt med hemhjälp/städning, vad kostar hon och hur får man tag på henne???? Hahaha.. Hon vill jag också ha!!! Hehehehe...



Kram Sus

2009-08-05 @ 22:43:36
URL: http://sus68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0