Färga handdukar

Jag färgar handdukar. Jag är 110 % säker på att det är nåt jag lärt mig hemifrån. När handdukar blir dassiga, har hamnat i feltvätten så färgar man dem. I mörka färger - som blått och grått, det sitter bäst. Inte svart, det blir aldrig bra. Inga mönstrade handdukar heller. Där avviker jag från det jag lärt mig. Så - varför köpa nya när man kan färga ? Jag gör det utan att ens tänka efter. Sjukt.  Jag har definitivt råd att köpa färdiga, mjuka, fluffiga handdukar. Nääää, jag färgar handdukar som sett sina sista dagar, utan att tänka.  Jag vet att mamma ialla fall för nåt år sedan hade kvar en säkert flera-gånger-färgad handduk som vi köpte på Bali 1990. Det är snart 20 år sen. Ett koncept som håller med andra ord.

Börja färga era handdukar - ett vinnande koncept från Storuman :-)



Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för tipset, att du var sååååååååååå huslig det visste jag inte......mohahahaha

2009-06-19 @ 09:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0