Migrän och livets storm

I morse petade "någon" i mig och sa - "ÖÖÖÖHHH, klockan är 10 över sju"
Jag: "ÖHHHHH - tror du jag bryr mig ?"


Det var mitt muntra upprop till min man i morse eftersom jag var ledig. Stackarn. Jag är dessutom inte så skön att krama, "blöt som en disktrasa" var utlåtandet. Jag svettas som en gris. Som en riktig klimakteriekossa. Bokstavligen blöt av svett.


Jag har nu haft huvudvärk varje dag sedan 15 mars. Jag har noterat i min kalender dem dagar jag inte behövt ta en Alvedon (som är en piss i Nilen för min Hortons), och det är bara 4 dagar sedan 15 mars. Jag tar mellan varven en migräntablett som gör att jag mår illa. Men huvudvärken avtar lite. Bara lite. Har jag tur hinner jag somna innan det bryter ut helt och hinner sova bort det. Igår satt  jag nämligen hos frissan (är grymt snygg i håret idag) - och det blev sent. Det är lite nuförtiden likt en tequila - tequila är som att köpa sig en minneslucka. Att vara vaken sent för mig, är som att köpa sig en förmiddag i dimman. Med migrän.  Kul liv.

Detta är ren tortyr faktiskt, tur att tabletterna hjälper mellan varven så att jag känner mig pigg ibland. Det är nog kanske tur att jag är gravid så jag inte går ner på stan och köper nåt knark som döver smärtan. Jag bor ju trots allt i Pulvercity, så hur svårt skulle det kunna vara ? Inte vet jag. Och tur är väl det.

Dagens kommentarer

" Jag har vuxenacne - kul...."
" Jag har skägg - kul..."

Allt om diskussionen om va fan som händer med kroppen när man passerar trettio :-)


Kommentarer
Postat av: Malin G

Skönt att veta att det finns de som har värre jobb... :)

2009-06-04 @ 12:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0