Smart

Jag har en teori. Ju dummare man är, desto gladare är man.

Jag har funderat på detta länge. Nu menar jag säkert femton år. Och nu är jag helt säker faktiskt - för ju mer jag upplever, ju mer jag förstår om tillvaron och ju mer som uppdagas, desto osäkrare blir man och desto mer pessimist.

Om man inte vet nåt, kan man vara glad hela tiden. Om man har enkla monotona arbetsuppgifter, inget som kräver eftertanke och ett privatliv där allt bara är som man tror att det är för att man är så jävla dum att man inte fattar nåt annat - så är man glad. Fattar man däremot vilken hamstertillvaron man lever i, är man inte så glad längre.

Så min teori är nu fulländad. Dum = Glad. Smart = Mindre glad.


Kommentarer
Postat av: Malin G

hahaha...du är rolig du...

2010-08-25 @ 11:17:13
Postat av: Victoria

ÄNTLIGEN!!!

Har väntat på bra läsning i fleeeeeera dagar nu...



Det är därför jag är så glad!!!!

Kram

2010-08-25 @ 22:08:09
Postat av: Anonym

Bull! Visst finns det dumma glada människor, men hallå där, det är lika fördomsfullt som att tro att tjocka människor är glada jämt-för det vet ju alla att så är inte fallet. Håller hellre på din teori om att man har olika nivåer i blodet.

Mia

2010-08-26 @ 08:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0