Idag är en sån dag...

Idag är en sån dag när rubriken stämmer med hur jag verkligen känner mig. Jag vill att nån ska skjuta mig. Det började redan igår, och idag är verkligen humöret i botten. Botten. Boooottteeeeeeen.

Jag har ont i huvudet som vanligt, men eftersom jag har fått ett brev att min användning av värktabletter är ett "observandum", enligt min läkare, så har jag inget att ta. Inte att någon passade på att utreda vad huvudvärken beror på - näpp. Så jag har ont i skallen.

Jag har dessutom ett skavande öga, efter att Putte har rivit mig med sina rakbladsvassa naglar, samtidigt som han skallade mig så jag fick ett blåöga. Jag har en gnagande känsla i magen om att jag har för mycket på tapeten som jag borde göra, men det är som om min kropp och hjärna inte lyder. Jag är lite förkyld och har lite feberliknande symptom, mår pissigt. Det är väl abstinens eller nåt, men ändå, det värker i kroppen. Knarkare är jag också, mitt i allt. Skit !

Jag försöker sitta still och se på webföreläsningar men dem funkar inte - jag får inte ihop det, hjärnan funkar inte, eller rättare sagt - med ett kisande öga som svider, och ett tangentbord som inte är gjort för mänskliga varelser, funkar det inte. 

Jag har dåligt samvete över att jag låter Zeb vara på fritids fast han inte vill. Tanken var att han skulle vara där för att ha skoj - det har han också, men vill ändå helst vara hemma. Nu har jag dåligt samvete för att jag inte låter honom vara hemma. Fastän jag vet att han har roligt. Jag borde ge Putte mer smakportioner, men på nåt sätt är det enklast för en hungrig bebis att ta flaskan. Men jag försöker. Ibland. Jag borde göra mer. 

Jag har fått erbjudande om ett frilansjobb som ser skoj ut. Men jag har ingen barnvakt. Så det skiter sig.

Jag känner alltid att jag borde göra mer. .... och kanske är det så att jag också har PMS.....Äh, jag går och lägger mig med Putte och ser om det är nån ny värld jag hamnat i när jag vaknar. Hoppas det.

Tills vidare skrattar jag åt bilden nedan. Alltid nåt.

 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Gumman det där lät inte kul. Hoppas att det känns bättre snart. Lyssna på kroppen i första hand om du kan. Zebbe har det nog inte så dumt där han är - det låter som en kopia av Erik.

Kramar till dig hoppas att det snart känns bättre...

2010-02-09 @ 15:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0