Vuxen

När är man vuxen ? Jag ska på 20-årsjubileum från 9:an i sommar - jag gick ut nian i Storuman, på Röbroskolan 1991. DÅ var man ung och hade hela livet framför sig. Jag hade aldrig haft en enda downperiod, utan glidit omkring på ett bananskal kring det mesta. Om man hade vetat då, vad man vet idag, hade man nog tagit vara på tiden. Att vara ung. Jag flyttade omkring som en orolig själ, länge, länge. Jag är fortfarande en orolig själ, den försvinner aldrig. Men nu flyttar jag inte längre. Jag är vuxen nu. Alla andra perioder i livet tycker jag det är helt okej. Men just på våren. När man ser alla andra ungdomar gå på fest, och man vet hur de ska rulla runt i gräset, hitta på dumheter och bara gå vidare med ett "äh"...

Fan, då vill jag bli ung igen.

Just nu vet fan. Jag har så många beslut att ta. Jag har till 99 % tagit dem. Alla. Men nu har jag rullat igång bollar jag mest sannolikt måste stoppa. Jag måste lämna tråkiga besked till många. Mest sannolikt. Stå upp för en förlust. Jag gillar det inte. En del har skulder, en del till mig, jag till andra, en del moraliska en del rent, viktiga skulder för att kunna gå vidare. Där jag är huvudman.

Jag har tagit ett beslut att backa. Backa en massa steg bakåt. Det är fritt fram att hacka på mig. Men - jag ställer mig i skuggan för en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0