Henrik Schyffert

När jag gick på gymnasiet så var bland det roligaste som gick på tv  "I Manegen med Glenn Killing". Det var så roligt så man nästan dog. Varje gång. Det var på början av 90-talet.

Nu kommer han til Kramfors, av alla ställen, med sin show.  Jag har så klart bokat en biljett.




Igår var vi ute på en promenad i kylan. Jag drog Zebaztian på skoterbobben och Pelle skulle gå med bort till Pia och Mogge. Låter fint. Jag tog på mig ett par byxor som jag införskaffade  förra vintern, med tryckknapp ovanför gylfen. Passade utomordentligt förra vintern. Men nu, näääää, knappjäveln åkt eupp hela tiden och med det också gylfen  - magen kom ut som ett brev på posten.  Extremt obekvämt, och så klart inte så smickrande.

Grus på vägen, bobben gick trögt och monstret gnällde. Sist men inte minst, har Pelle ett sånt förbannat diskbrock/ischias eller vad det nu är, så han kunde nästan inte gå hem. Såg ut som ett fyllo som raglade fram.
Hemskt - stämningen var på topp i 10-gradig kyla vid halvåtta tiden i går kväll.

Nu vill jag att det ska bli nåt...........

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag är riktigt avundsjuk på Schyffert-kvällen morr. Blir nog sjukt jäkla roligt!

Kramisss.

2008-11-26 @ 23:01:39
URL: http://mizzyl.blogg.se/
Postat av: Malin Gustafsson

Föreställningen är så bra. Jag skrattade så jag grät.

2008-11-27 @ 15:01:04
Postat av: Amanda

HAHA! jag kved som ett tok då jag läste ditt inlägg, du är så duktig på att förklara saker ;)

2008-11-30 @ 01:07:46
URL: http://claudiaamanda.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0