Hej och hå..

Snart kan man lägga en ny dag till rullorna. Dagen har förflutit som vanligt på en måndag - dagens mest spännande var hur det skulle gå för "haltande kryckan" på dagis.

Det gick väl som vi trodde, lite halvtrögt. Och inte är det utan en tår i ögat som man ser honom komma helt ensam på dagislekplatsen, sist av alla barn att åka hem, blek och haltande med hjälp av fröken, helt slut efter sin "arbetsdag".  Vi får verkligen hoppas att det ger med sig med benet, jag vet inte hur länge en normal återhämtning från ett benbrott tar - något som vet ??

Själv hade jag ett av mina jättroliga besök hos barnmorskan. Skillnaden var att jag ilsknade till idag, och vips, fick jag prata med en läkare om mina symptom - hjärtklappning, blodvärde under 95 och konstant huvudvärk. Pang lät det, och så blev jag sjukskriven resten av tiden fram till förlossningen...... känner vi igen scenariot. Jajamen, samma som sist.

I min hjärna går det igång en massa varningsklockor. HJÄLP - tänker jag, och tjatar mig till att jag ska jobba 50 % vilket hon gick med på efter ett tag.  Hon meddelade också att hon hade läst min jorurnal från förlossningen och sa att det troligen var på grund av "svår anemi"  - som det tydligen kallas - som min senaste förlossning tog sån tid, och blev så plågsam. Tjohej - så fick man veta det också - SEX ÅR SENARE !!!!!!!!! Gah, man förfasas över sjukvården  - som jag frågade om detta tidigare, men utan svar.

Jaja, livet rullar vidare.

Ikväll ska jag äntligen, äntligen få lite färg i håret - min utväxt är helt bedrööööövligt hemsk. Så, nu när solen börjat skina, vill man ju i alla fall vara fin i håret. Eller.. så fin som det går.. =)

Ha en skön kväll, hälsar Gnällhäxan.



Förresten, tyckte denna var rolig.... se nedan


Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars Zebban! Hoppas han blir bra snart...



Å du... den här gången kommer förlossningen och allt runt omkring gå så mycke bättre. Du har ju helt andra och framförallt bättre förutsättningar.

Kram på dig.

2009-04-27 @ 21:12:49
URL: http://mizzyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0