Jag hatar att vara dålig

Jag är inte förtjust i att vara dålig på nåt. Nu är jag ju det på en massa saker ändå, så klart - man kan ju inte vara bra på allt. MEN - när det kommer till nåt som ligger mig nära, och jag ska vara inblandad i, så gillar jag inte att stå som ett frågetecken.

Det senaste åren har koncentrerats till pensioner. Jag kunde inget om pensioner när jag började på mitt nya jobb. På mina tidigare jobb, har jag inte behövt bry mig, för det har liksom inte varit min grej.  I det privata försäkrar man bort det, om man ens har rätt till tjänstepension. Men nu, pensionsskulden i den kommunala världen - que ? Men, nu kan jag det. Vill nån ha råd om sin pension, eller få det förklarat. Ring mig.

Nu har jag ett nytt projekt. Egentligen har jag sagt länge att jag borde ta upp det här ämnet på alla sätt och vis, men det har liksom inte blivit av. Jag ska ta skepparexamen - eller, förarbevis för båt. Vi har ju köpt en ny båt, en stor sak (igår lärde jag mig modellbeteckningen t.om) , och jag gillar inte att sitta brevid som nåt kuttersmycke och vara helt ovetande. Som ett jävla pucko. I tidig sommar tog jag ju mig inte ens upp ur Dackes båt. Satt fast som en jävvla propp längst fram (kan magen ha varit ivägen...JA !) 

Nääää....men jag är uppvuxen i skogen, på fjället - inte på sjön eller havet. Nu ska jag bli havsnymf. Och ta skepparexamen. Kurs på nätet för 1500 kr och sedan frår man boka upp ett prov. Som att köra upp nästan. Då kommer jag också att fatta nåt.  Man måste ju veta NÅT om man ska ut och bo i ett stort schabrak till båt några veckor om året. Idag kan jag inte ens slå en knop, har noll koll och är som hon i Sällskapsresan - "men älskling, det där är ingen Fender, det där är en Ibanes"..... Gah ! Ändring kommer.


"In i dimman".... :-)




Den ser förresten ut så här... på ett ungefär..


Kommentarer
Postat av: Victoria

Najs båt. Har den någon beteckning??? Jag är från fjällvärlden å får bara köra skoter....

2009-08-14 @ 23:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0