Nånting ska man väl skriva, va ?

Men jag vet inte vad det är, inspirationen är fortfarande på noll-nivå...

Gårdagens spenderades åtminstone halvdags i Sollefteå på möte för att presentera årsredovisningen och få den godkänd av direktionen/styrelsen. Det gick vägen, det är lätt att prata och motivera något man är grymt insatt i, och det är skönt med sådana möten.

Annars så passerar kvällarna mer som i en dimma. Jag är sjukt trött och skulle helst lägga mig direkt efter middagen. Det är inte normalt, jag vet, men vad ska jag göra ? Allt järn jag stoppar i mig har ingen annan effekt än magknip och förstoppning. Så, det är bara att gilla läget. Igår låg jag och vred mig i magknip på natten, jag vet inte vad jag ska ta mig till faktiskt ? Någon som har ett tips ?

Magen växer och äntligen har de kläder jag beställt kommit, jag hoppas att jag kan ha dem nu när dem äntligen kommit. Jag tror inte att jag gått upp så tokmycket nu på dem senaste veckorna, men det återstår väl att se..

MIn bebis är denna vecka ungefär 10-14 cm lång och väger omkring 50-150 gram. Såhär dags i graviditeten kan man enkelt se att man är gravid, och om man har kläder som följer kroppen så kan antagligen andra också se att man är gravid. Jag kan faktiskt också känna livmodern någon decimeter under naveln.


Den fantastiska utvecklingen fortsätter i en rasande fart och bebisen ser mer och mer ut som en färdig människa för varje dag. Då fostrets hud är så tunn kan du se blodkärlen genom den. Bebisen täcks nu av lanugohår, som dock kommer att försvinna innan förlossningen. Håret på huvudet och ögonbrynen fortsätter att växa. Bebisen har en betydande rörlighet och kan böja armarna vid armbågarna och forma handen till en knytnäve.

Det är så coolt att detta händer utan att man behöver röra ett finger !!!!!!!!!!!
 
Förra gången känns som i en annan värld. Snacka om stöd och kärlek från alla håll och kanter denna gång, plus att jag själv mår BRA ! (förutom tröttheten då). Även om jag inte gillar att vara gravid "per sé", så är det häftigt med allt som händer, och allt som ska komma att hända !!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hade samma problem under båda graviditeter ända rådet ja kan ge är köp hem några flaskor med blutsaft och käka massor med blobrö de funkade iaf för mig. Lycka till och hoppas du slipper ha allt för ont i magen!

2009-02-25 @ 11:05:18
URL: http://li0s.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det är väl klart att du får stöd och kärlek av oss alla, du är ju en helt fantastisk människa som alla tycker om.

Jag följer dej och lill-kickis utvekling med spänning.

Pöss på ´re darling

// Fia

2009-02-25 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0