Kräksjuka

Dra åt pepparn. Själva nyårsafton var väl okej, alla glada och muntra. Nästan.

Själv åkte jag hem vid ett, lade mig vid två och halv tre började satan att invadera min kropp. Jag har kräkt och mått illa sedan dess. Idag är första gången som jag får behålla mat. Och det här har inget med graviditet att göra, jag har varit magsjuk helt enkelt. Fy ända inne i baljan så hemskt....

I övrigt så är jag glad för att jag är frisk (nästan), att alla jag känner är friska och ingen är döende eller lider på annat sätt. Jag kan bli så förundrad över diskussioner, särskilt bland tjejer. Okej, det är viktigt att vara smal, men kom igen, att definiera en hel person efter huruvida man har ölmage eller storlek 36 eller 42 är bara inte min grej. Man är som man är kroppsligen, det finns ju tusentals saker som är viktigare i livet - att må bra inuti, att värna om sina nära, sin fritid, sitt jobb, sin hjärna, sitt intellekt. Jag kan förstå diskussionen, javisst, jag ojar mig mellan varven också. Men kom igen nu, inte kan det väl vara det viktigaste i livet - jag vägrar att tro, eller agera därefter.

Punkt och slut.

För er som undrar, så är jag  idag är gravid i vecka 8. Värry tidigt alltså.


Kommentarer
Postat av: S

Inte kul med vinterkräksjukan!



Håller fullt med dig att inte bör man hänga upp sig vid vikt!



Kram S

2009-01-04 @ 23:38:52
Postat av: Frida

Men Kicki va roligt me en liten bäbis!! Grattis...så glad för eran skull!! Massa kramar

2009-01-05 @ 19:01:25
URL: http://fridolin.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0