På Natten

På natten är allting annorlunda. Som en annan värld. Att man ska vara vaken på natten känns helt absurt - helt fel. Jag har provat jobba natt på hotell under ett helt halvår - varje morgon vid fyra, halvfemsnåret "vargtimmarna" - så mådde jag rent fysiskt illa. Jag tror inte alla kan vara vaken på nätterna - jag är en av dem. Jag måste sova.

Men - jag har ju en bebis. Bebisar har en förkärlek för att vara uppe och joddla på natten. Eller ja, äta. Våran lilla plutt är uppe två gånger per natt. Jag med, således. Det är som att leva ett annat liv än alla andra - nattlivet. Inte en käft ute. Knäpptyst. Mörkt.

Man ska sova på natten.



Kommentarer
Postat av: Malin G

Det är ju så, men försök berätta det för dem. Bebisarna alltså. De gör ju mest som de vill ändå..:)

2009-10-20 @ 16:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0