Är det bara jag som ser honom ?

Vädret. Det är ett väldigt snack om vädret. Snö, kyla och besvärligheter. Folk kommer inte till jobbet för att bilarna inte startar eller har fryst ihop helt.

Hallå !!! Vi bor i Norrland. Även om man bor 8 mil norr om Sundsvall så måste man väl förstå att det kan bli kallt ? Köp en dunjacka, ha en motorvärmare, sticka ett par sockar.

På nåt sätt kommer den här Storuman-tjejen fram igen. När jag var liten så var det ofta över 20 grader kallt. Då var man halvtöntig om man hade mössa. Jag hade alltid mössa - åtminstone nästan alltid. Där berördes man inte i samma grad av kyla - man hade liksom räknat med det. Som en del av livet. Här får man panik om det snöar mer än en decimeter, traktorerna kan inte skotta (förutom vår granne som jag är grymt imponerad av), och t.om metallen i plogbilarna ser chockade ut.

När dem presenterar vädret på tv, så visar dem ju med seriös ansiktsmin norra Europa. Där ser man Sverige, Norge, Finland, Danmark - ja, ni har med all sannolikhet sett Europakartor. För han syns överallt. Men hallå - är det bara jag som ser honom ? En stor jäkla karl med ett jättestånd ? Rakt in i Finland sticker han ut sin stora lem. Bakom honom kommer en hund som ska bita honom i röven. Ser ni inte honom ? Jag kan inte titta på Europakartan utan att se ståndet där uppe i Norden. Ser ni verkligen inte ?

Åter igen. Jag behöver hjälp. Att någon vill gifta sig med mig känns otroligt. Nästan helt osannolikt. Att någon vill föra dessa gener vidare är ännu mer otroligt.

Penis. Jag ser den. Gör inte du ?










Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha!Jag kommer aldrig att kunna se en Europakarta på normalt sätt igen! =D

2010-02-02 @ 09:57:16
Postat av: Marie Mansour

Jättefin och rolig blogg!

2010-05-21 @ 11:18:52
URL: http://mansour.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0