Jag vill frysa

Jag fryser aldrig. Jag låtsas väl att jag mellan varven också klagar över kylan, att det är kallt, och att man måste ha en dunjacka på sig.

Det ser så mysigt ut. Att ha en stor halsduk, att sitta framför en brasa med raggsockor och trä över en filt och ta en kopp thé för att hålla värmen. Att värma sig hos varandra på natten.

Jag svettas, det är så jävla varmt överallt, i sovrum, på flygplan, på jobbet, i affärer. I samma ögonblick som jag drar på mig dunjackan så transpirerar jag så att jag mår illa. Jag vaknar i en pöl på natten av värmen av en man, ett barn och en bebis. Helst vill jag öppna fönstret, kasta isbitar i sängen eller bara gå ut och rulla mig i snön, men jag inser på nåt sätt att det inte är normalt. Jag är inte normal - inte här heller. No shit Sherlock.

När jag är på jobbet går jag i kortärmat, när alla går i kofta. När folk tar på sig mössan, sliter jag av mig jackan och bara dör. Jag har alltid varit varm, men hallå, vad är det med mig ??

Nu får jag ta och kyla ner mig, det här är alldeles för hett för att vara normalt. Jag står inte ut längre, jag vill frysa en stund!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sus

Måste då innebära att du har en enorm ämnesomsättning/förbränning!! Du har väl inte struma? Struma gör att kroppen går på högvarv och det gör att man går ner i vikt eller upp i vikt beroende på om sköldkörteln har för mkt eller för lite produktion. Man kan drabbas vid en graviditet dvs att man drabbas. Det behöver ju inte vara såååå...



Själv får man minsann träna för att få ut något utav sin förbränning, men då svettas jag mängder, det fullkomligen bara dryper svett och i bland känner man sig rätt ensam att svettas så enormt vid träning. Jag svettas även mkt vid enbart styrketräning och det är pölar där jag står. =)

Men det är ett bevis på att förbränningen är på topp och fungerar. =)



HA en fortsatt trevlig afton och hoppas att du inte tog illa upp på att jag tror att det kan vara struma för du kanske alltid vart så dvs att du är varm av dig!



Kramar Sus

2010-03-01 @ 23:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0