Sömn är underskattat

Sömn är ett underskattat läkemedel och antidepressionsmedecin. Jag fattar inte att doktorer inte beordrar folk att gå hem och lägga sig. Hälften av alla problem skulle försvinna om folk bara sov ordentligt. Ta sig en lur vid lunchen eller nåt - så gjorde man förr, varför inte nu ?

Att sova mycket är tydligen ett tecken på att man är lat. Särskilt om man har lite övervikt.  "Ska du sova nu igen (underförstått: "din lata jävel")?" får jag frågan massor med gånger. Nu när Putte är uppe så tidigt så är det väl inte så många som funderar på det och kanske också för att jag inte väger så mycket längre, men i vanliga fall så är det inte bra att ligga och sova mitt på dagen. Nä, man ska speeda runt som en råtta på acid, hela tiden, ha en massa aktiviteter, hela tiden, och helst bara sova en 4-5 timmar per natt. Jodå, det räcker - lovar mig människor.

Så fan att det räcker. Jag dör om jag inte får sova ordentligt och jag menar det. Jag blir deppad, arg, elak och inte nån trevlig person. Jag hatar att bli väckt och vill döda alla som inte respekterar att folk faktiskt ligger och sover. Sover man, så behöver man väl sova. Håll då igen käften, respektera att någon behöver sova. Tror inte att det är så himla många som "okynnes"-sover liksom - även om man kanske känner till en och annan, så är det nog inte så vanligt. Man kan vara sjuk, stressad av jobb eller ha nåt annat som gör att man måste sova lite extra. Alla kan inte överleva på 4 timmar - jag tror faktiskt att ingen gör det.

Läs bara här: http://www.somnprogrammet.se/?gclid=CMnfkebEiqACFcwWzAod4TmMdA

Näni, låt för tusan folk vila en stund på dagen - ta en siesta. Hur ska man annars orka med det stressiga liv som man kallar sin egen vardag. Läk dina bekymmer i sängen, och dröm en våt dröm vettja.

Jag älskar att sova. Och jag tror att jag ska göra det precis nu. ZZZZZZZzzzzzzzzzzz..........







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0