2009 blir 2010

Gjorde du något 2009 som du inte gjort förut?

Jag födde barn utan några komplikationer, det var inte illa det. Jag bestämde mig för att ta skepparintyget, och för att gå ner i vikt när läge gavs. Aldrig har jag varit så motiverad som nu. Jag bestämde mig också för att satsa pengar på en plastikoperation för mina brösts storlek. Mindre, that is. Den bär iväg i mars.

Inget annat?

Jag bestämde mig för att lyssna mer på kroppen, dricka mindre alkohol och värna mer om familjen än jobbet. Att sätta gränser för mig och andra. Värnar om hemmet mer. Sluta "flänga".

Har du gjort något som du ångrar under det senaste året?

Att jag inte tog det lugnare under graviditeten. Kanske hade det varit enklare så.

Framtidsplaner och mål för 2010?
 

Mitt mål är att Putte och Zebbe ska bli stora, trygga och vidsynta killar, och att vi ska bli herr och fru, och pojkarna Näslund. Eller nåt annat namn, det vet vi inte än. Gifta oss ska vi iaf. Grunden sätts för Putte nu.

Jag har också som mål att ta upp fler kontakter från mitt "förflutna" och tala om vad dem betytt för mig - jag har gjort det alldeles för lite, och många kanske inte ens vet vilken påverkan det haft. Bli lite mjukare som person.

Någon som du har saknat under 2009?

Mellan varven saknar jag stadslivet. Det är inte så ofta jag gör det, men ibland. Där man går ut och fikar, shoppar och kan bo i lägenhet utan att man anses vara socialfall. Och få bra betalda jobb. Kollektivtrafik. Restauranger. Krogen. Inställningen till andra.

Jag kan också känna att jag saknar kompisar, eller kanske snarare vänner. Kompisar har jag. Jag saknar Malin. Att ha henne nära, och finnas som varandras stöd i plastikoperationer, förhållanden, livet, fester och konstiga hjärnor.  Att ha ett förflutet gemensamt, där livet inte började vid 2004 när jag flyttade hit. Jag saknar Lena, jag vill skratta och äta "Taggli".  Jag saknar det trygga Östbyvägen i Täfteå, dit man alltid kunde gå och få råd.

Det låter ju hur tragiskt som helst, men förr har jag haft vänner som är vänner med "mig för mig". Numera är folk kompis med mig för att dem känner Pelle. Försvinner Pelle, försvinner jag. Det är inte nån big deal egentligen, faktskt, men det är annorlunda från förr.

Fördelen med Kramfors är att det inte är en universitetsstad, inte ens i närheten. Man anses som rätt smart i sammanhanget. Ha !

Blev du kär 2009?

I
nte i nån vuxen, för det var jag redan. Jag blev helt nyförälskad när Putte kom. I alla i familjen. Det var då vi bestämde oss för att det skulle bli bröllop. Sedan blev jag tyvärr kär i en gammal bekant, snusdosan.

Vilka länder besökte du?

Fantasilandet i mitt huvud.

Höll du några av din nyårslöften inför 2009? 

Ja. Jag blev smal (-are, eller mindre tjock) och har sparat lite pengar.  Eller rättare sagt, jag ser nu ut som jag gjorde förut, och är inte pank hela tiden.

Som jag nu måste använda till nya kläder. 20 kg går inte obemärkt i garderoben.

Nyårslöften inför 2010?


Inget egentligen. Det är sällan nån mening, men jag har sagt att jag måste lyssna mer på mig själv, vad jag tycker är skoj, och vad som tilltalar mig. Jag har därför börjat med lite tecknande och måleri, igen, hade som ambition att sjunga i kör, men det får vara tills Putte är större. Jag kanske får gå med i Kajs band och sjunga. Öh. Not.




Kommentarer
Postat av: Lena

Åt faktiskt "Taggli" häromkvällen och tänkte på dig.

Fantastiskt gott.

Pöss.

2010-01-11 @ 18:47:33
Postat av: Anonym

Helt rätt av dig. Det låter väldigt harmoniskt och vuxet....

Kul att se att du också (flamsmaja, fniss) har funderingar på nåt så töntstämplat som körsång, visst vore det lite kul ändå!!!

2010-01-11 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0