Jag är ett pucko

Jag har en liten filosofi som jag roar med mig. Lite cyniskt, jag vet men ändå.

Jag utger mig utseendevis för att vara lite pucko. Lite tacky. Jag gillar extremt långa blåa naglar, pippilotter, en knut på skallen och en djup uringgning. Jag gillar djurmönstrat, knallrosa och knäppa skor. Inte nåt ont om nagleriet, men många häromkring har inte en aning om att jag har en lång utbildning på nåt så fint som Handelshögskolan inom nåt helt annat och faktiskt har ett helt annat yrke och sitter i ledningsgrupp för Räddningstjänst i tre kommuner. Personal och ekonomifrågor för över 200 pers. Allt administrativ, alltså alla ekonomi, personal, it och telefonifrågor passerar mig. På ett eller annat sätt. Det är bara så, varken bra eller dåligt, men det är mitt yrke. Jag tror också attjag gör det rätt bra. Men det är ju så klart bara min egen åsikt. Jag kanske blir kickad i morgon. Vem vet ? Nu är jag mäklare också. Sverig Mäklaren Höga Kusten-Ådalen, samt Sverige Mäklaren Storuman, that´s me. Kontoret inreder jag i dagarna, Nagelverksta´n har gått i graven. Om det går, det vet jag inte. Jag chansar.
 
Men en administrativ chef, har plisserad kjol, och pissfärgat hår. Är seriös och pissviktig. Man har inte blåa naglar, converse och pippilotter, eller blir medvetet plakat-packad ibland. En mäklare har dräkt, knut och lagom fot-riktiga högklackade skor, och dricker inte grogg på hembränt. Fint hår, slätt och uppsatt. Inte jag. Jag är den jag är, och tänker mäkla hus i mina lappade jeans, och mina nya orangefärgade glasögon. Så är det bara.

Där har ni min cyniskhet. Det är mycket medvetet som jag klär mig som ett "pucko".  Jag vill överaska. Chocka. Vid första anblicken ska du se mig som ett pucko. Men - ju längre du känner mig, så vet du att jag chockar inte  med kläderna. Inte med naglarna. Jag chockar med min skalle. Många tror att jag är ett pucko. Det är jag långt ifrån.

Jag har lurat er alla.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag erkänner, jag trodde nog att du var lite white trash. Tur att du har en blogg så att man får reda på sanningen.

2010-04-01 @ 11:11:41
Postat av: C

Brukar läsa din blogg ibland via alltomstoruman.se och jag måste säga att med ditt skrivna ord behöver du inte påtala att du inte är någon korkskalle. Du har förgyllt min tillvaro och framkallat både fniss och skratt vid ett antal tillfällen med dina kvicka och intelligenta funderationer. Kör på, lycka till som mäklare och hoppas att du får ett fantastiskt bröllop i sommar!!

2010-04-01 @ 14:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0