Pedant

Jag vill vara pedant. Ha det i huvudet att man måste ha ordning och reda annars bara dör man. Att det finns nytta, bra saker med att ställa skorna i ordning och ha allting på plats.

Varför ? Jo, därför jag är ingenting ens likt pedant. I samma ögonblick som jag får ordning pås aker och ting så störs det till. Av tidsbrist, av nån annan eller va fan som helst. Om jag är trött, sover jag hellre än att tag i dem där jävla dammtussarna eller disken som stått från i morse. Om jag vill äta glass, gör jag hellre det än att få ordning på skrivbordet eller ta bort all sand som kommit in från sandlådan.

Jag har det bara inte i mig. Jag vill vara pedant. Jag vill ah det i mig. Känna motivationen till att konstant ha ordning och reda. Ordning och reda är mitt mål. Jag vill ha det som mål. Veta exakt var vareviga sak har sin plats. Inte proppa in kläder i garderoben utan något som helst mål. Eller njä. Jag skulle vilja att det var det.

Jag är allt annat än ordning och reda. Jag vill så mycket annat. Jag vills kapa, göra, greja, fixa. Jag är tokstrul vare sig jag vill eller inte.

Hjälp mig !!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kikar in.. Hur var din helg? :)

2010-09-27 @ 10:17:27
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Linda

hejhej, kikar in :) fin blogg :)

2010-09-27 @ 11:05:33
URL: http://lindamarieeriksson.blogg.se/
Postat av: karin

Ja ser det som så jag att lagom är bäst? Typiskt "mellanmjölksland-uttryck" eller hur? men de får ja väl bjuda på. Visst vore det jättekul med välstädat jämt, men den extra tiden jag måste lägga ner mellan att ha halvstädat och jättestädat, den tiden vill jag inte lägga ner på städning utan på annat mkt roligare saker! Skit i pedant och kör på med halvstädat!

2010-09-27 @ 13:08:14
Postat av: Malin S (tidigare Z...)

Ja men tjena va jag känner igen mig, i allt det du beskriver ovan!! Ska bilda klubb? Ellr kanske ett gemensamt parti....?

2010-09-27 @ 20:31:59
Postat av: Victoria

Åhhhh det är sååå jag!!! Huvudsaken är att det inte fastar allt för stora brödsmulor och smågrus under fötterna :-))

2010-09-28 @ 12:55:37
Postat av: Malin G

Vi kan byta lite...;)

2010-09-30 @ 07:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0