Det där med att vara så jävla positiv

Vi pratade om det där igår. Jag känner det ofta. Äntligen bekräftade någon detta. Anna, darling.

Jag HATAR folk som skriver vareviga dag på Facebook att varje dag är så jävla bra. "Idag ska jag på underbara blablabla" eller "Idag ska jag träffa underbara blablala" och "livet är så tipp topp"..... UÄÄHHH:...

Det måste vara en omöjlighet att alla dagar är bra. Så jävla bra. Mina dagar är inte alltid bra. Absolut inte. Ibland vill jag skjuta mig i huvudet på morgnarna, kasta mobilen i väggen och droga ner barnen med sömnmedel. Bomba jobbet och gömma mig under täcket. Det gör man ju inte så klart, men inte i fan är varenda dag bra. Inte dåliga heller, men hallå !!!! Varför skriver ni så obotligt dumma saker ?? Vem ska ni bevisa nåt för ?

Samma sak med barn. Alla älskar sina barn, och jag med så klart. Det är det bästa som hänt mig och det bästa som finns. Men inte i faaaan är det roligt jämt. Trots, gnäll, testa mamma, gnälla över maten, inte sova, vakna på natten, hosta... det ÄR inte kul jämt. Men det är ingen som säger det. Jag säger det NU - jag tycker inte att varje dag är toppen och lämnar gärna bort barnen mellan varven. Sluta skriv glada tillrop VARJE DAG OCH MINUT på Facebook. Alla som har nån form av logisk hjärnverksamhet genomskådar detta skådespeleri. Dumt, klantigt och korkat. Det ser genomskinligt ut som att man ska bevisa att allt är så jävla bra hos den personen hela tiden. Kanske är jag pessimist - eller som Malin brukar säga - realist, men jag tror inte på er.

Kom igen nu, bättre kan ni. Hälsar tjejerna nedan som filosoferar över livets oegentligheter och vi som puttrar och surar jämt och hatar våra barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0